تبلیغات

جشنواره رضوی

جشنواره رضوی

جشنواره رضوی

در راستای ترويج فرهنگ رضوي و گسترش فرهنگ مطالعه

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی استان زنجان  برگزار می شود.

هشتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی از 25 اردیبهشت لغایت31 تیر ماه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، به مناسبت ايام فرخنده دهه كرامت و در راستای ترويج فرهنگ رضوي و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، هشتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌هاي شانزدهمين جشنوارة بين‌المللي امام رضا(عليه‌السلام) همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز از 25  اردیبهشت لغایت 31 تیر ماه به دو شکل مکتوب و الکترونیکی برگزار می شود.

جهت تهیه کتابهای مسابقه به کتابخانه های عمومی استان زنجان و همچنین برای شرکت در بخش الکترونیکی و دریافت فایل PDF کتابها و پرسشنامه ها به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور (www.iranpl.ir) و یا پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان ((www.zanjanpl.ir  مراجعه نمایید.

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان تحویل دهند.

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

تحول در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.

در ششمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۵، تعداد ۳ کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد که با مشارکت ۲۳۸‌هزار نفر همراه بود و به یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل شد.

در هفتمین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۶ نیز ۶ عنوان کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان» و «بزرگسال» معرفی شد که با حضور ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ شرکت کننده، مشارکت چشمگیری در میان مسابقات کتابخوانی کشور و رشد ۲۶۰ درصدی نسبت به دوره گذشته را ثبت کرد.

هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش كتابخواني و مطالعه كتب مناسب از طريق مطالعه كتب مرتبط با سيرة پاك ائمة معصومين(عليهم‌السلام) به‌ویژه حضرت امام رضا(عليه‌السلام) ، شناسايي، معرفي و گرامي‌داشت تولیدکنندگان و پديدآورندگان كتاب‌هاي فرهنگي مرتبط با فرهنگ رضوي و كمك به توليد و انتشار گستردة اين آثار می باشد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

همچنین با توجه به برگزاری مسابقه در دو بخش مکتوب و الکترونیکی، به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از طبیعت و در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، برای شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیکی پاسخ سؤالات را می‌دهند (در صورت پاسخ صحیح به 18 سؤال) امتیاز کامل و امکان شرکت در قرعه‌کشی در نظر گرفته خواهد شد.

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره،10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، مبلغ 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهارنفره، و همچنین مبلغ 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و 10 میلیون ریال نیز برای خانواده دوم پنج نفره اهداء مي شود.

شركت براي عموم علاقه‌مندان در تمامي گروه‌هاي سني ميسر است و افراد جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از تاریخ 25 اردیبهشت به آدرس سایت های اعلامی مراجعه نمایند.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...